Konstrukcja kolumny typu „skrzynia w skrzyni”.Podwójne śruby kulowe oraz podwójne serwomotory podparte są na kolumnie typu „skrzynia w skrzyni”. Takie rozwiązanie zwiększa sztywność oraz jakość obróbki.
Zaprojektowane dla ciężkiej i precyzyjnej obróbki.
Pionowa oś Y wyposażona jest w podwójne śruby kulowe. Zaletą takiego rozwiązania poza możliwością zwiększenia obciążeń maszyny jest pozbycie się tradycyjnej przeciwwagi. Pozwala to na zwiększenie dynamiki oraz precyzji przesuwu wrzeciennika.
Sztywna i solidna podstawa zapewnia prawidłowe podparcie i rozkład obciążeń.
Schodkowa konstrukcja osi X.
Dwie prowadnice osi X znajdują się na różnej wysokości. Takie rozwiązanie pozwala na zmniejszenie zbędnej masy kolumny oraz zwiększenie dynamiki ruchu osi X. W porównaniu do tradycyjnego „płaskiego” rozwiązania, konstrukcja schodkowa umożliwia uzyskanie optymalnej produktywności oraz dokładności.
Chłodzenie przez wrzeciono.
Funkcja wysokociśnieniowego chłodzenia przez wrzeciono jest szczególnie przydatna podczas obróbki głębokich otworów/kieszeni. Pozwala ona na wydłużenie żywotności narzędzia.
Wrzeciono z napędem bezpośrednim.
Silnik o wysokiej mocy oraz wysokim momencie obrotowym jest bezpośrednio sprzężony z wrzecionem. Rozwiązanie bez przekładni pasowej lub zębatej w znaczący sposób zwiększa stabilność temperaturową oraz dokładność. Wrzeciono z napędem bezstopniowym charakteryzuje się niskim poziomem drgań, wysoką stabilnością temperaturową oraz niskim poziomem hałasu, umożliwiając prowadzenie zróżnicowanej obróbki. Jako wyposażenie opcjonalne dostępne jest elektrowrzeciono.
Śruby kulowe z napędem bezpośrednim.
Posuw każdej osi realizowany jest poprzez precyzyjne wstępnie napięte śruby kulowe, podparte na obu końcach w łożyskach oporowych. Śruby kulowe klasy C3 zwiększają sztywność i umożliwiają prowadzenie ciężkiej obróbki.
System automatycznego centralnego smarowania LHL.
System LHL w porównaniu do tradycyjnego układu smarowania zużywa 90% mniej oleju oraz 80% mniej energii. Pozwala to na zaoszczędzenie do 10 000 złotych rocznie na kosztach smarowania maszyny
Prowadnice liniowe.
We wszystkich trzech osiach stosowane są prowadnice liniowe wałeczkowe. W celu zwiększenia podparcia każdy wózek jest wstępnie napięty. Prowadnice liniowe charakteryzują się niskim współczynnikiem tarcia oraz wysoką dynamiką. Cechy te są szczególnie ważne w przypadku obróbki 3D oraz obróbki wykańczającej. Prowadnice liniowe umożliwiają zwiększenie jakości powierzchni oraz zmniejszenie konieczności szlifowania lub polerowania.
Zintegrowany automatyczny zmieniacz palet.
Cały system zmiany palet jest zainstalowany na łożu maszyny. Stół indeksowany (1o) umożliwia dokładne pozycjonowanie detalu. Konstrukcja napędu palety umożliwia jaj dwukierunkowy obrót. Opcjonalne maszyna może zostać wyposażona w stół o indeksacji 0,001o lub płynna oś B.
Cztery stożki pozycjonujące.
Paleta pozycjonowana jest za pomocą czterech stożków mocujących, zapewniających wysoką dokładność pozycjonowania. Dodatkowo stożki przedmuchiwane są powietrzem w celu utrzymania stożków w jak najwyższej czystości.